FJERNVARME

Greve Fjernvarme (GF) leverer fjernvarme til foreningens fælles anlæg i boilerhuset i overensstemmelse med deres tekniske bestemmelser. Temperaturen på fjernvarmen reguleres efter årstid og vejrforhold – herunder udetemperatur og vindstyrke.

Fjernvarmen fra GF anvendes til at opvarme foreningens interne centralvarmevand i boilerhuset. Fremløbstemperaturen fra boilerhuset kan derfor aldrig overstige temperaturen på den leverede fjernvarme fra GF.

Foreningens anlæg er et lukket system. Pumperne i boilerhuset sender centralvarmevandet via hoved- og stikledninger ud til alle boliger i Grønnegården. Når varmen er afgivet i boligerne, returneres vandet til boilerhuset for genopvarmning.

På GFs hjemmeside kan beboere tilmelde sig deres SMS-service og få besked ved driftsforstyrrelser i området.

MÅLING OG AFLÆSNING AF VARMEFORBRUG

Foreningen stiller det nødvendige måleudstyr til rådighed for aflæsning og afregning af den enkelte boligs årlige forbrug af fjernvarme.

Det betyder, at energi-måleren (Kamstrup) er foreningens ejendom. Hvis man ødelægger den, skal man erstatte den.

BA Technologies kontrollerer løbende, at energimåleren – Kamstrup Multical – fungerer korrekt og sender signal som den skal. Hvis måleren ikke virker, modtager bestyrelsen besked, hvorefter boligens ejer kontaktes.

BA Technologies foretager i samarbejde med foreningens administrator årsaflæsning og udarbejdelse årsafregning af det årlige varmeforbrug.

Ved den årlige opgørelse aflæser BA Technologies følgende:

 1. MWH/KWH, der er forbrug af varmeenergi

  2. M3, der er forbrug af fjernvarmevandmængde

Årsaflæsningen fortages i december (31/12-xx) .

Medlemmer vil efterfølgende modtage en opgørelse og afregning for årsforbrug af centralvarme - typiske i februar / marts.

 

SÅDAN AFLÆSES KAMSTRUP-MÅLEREN

Kamstrup måleren er vedligeholdelsesfri og har en levetid på over 8 år.

Den er brugervenlig og kan kommunikere - anvendes til fjernaflæsning via en antenne

Foreningen har indgået en aftale med Greve Fjernvarme og Greve Vandværk, at foreningen gerne må benytte deres antenner.

Det vil sige, at årsaflæsningen sker automatisk af BA Technologies

I samarbejde med BA Technologies er foreningen ved at få udviklet en webportal "Mitforbrug", hvor man løbende kan tjekke sit forbrug.

Når portalen er klar, vil alle i medlemmer få besked.

Kamstrup har udarbejdet til brugervejledninger:

1. papirudgave

2. digitaludgave

Når man kommer ind på deres interactive vejledning skal klikke på "Multical 303".