FAQ - VARME
Der kan være flere grunde til, at der ikke er varme i din bolig. Måske kan svaret findes på denne side.
Bestyrelsen har samlet en liste over de spørgsmål (inklusiv svar), som vi har fået fra foreningens medlemmerne siden 2015.
Vi anbefaler, at du tjekker denne side inden du kontakter vores servicetelefon mv.
Hvis du ikke finder svaret på dit problem, er du velkommen til at kontakte os.
HVAD GØR JEG, NÅR DER IKKE ER VARME I BOLIGEN?
Spørg din nabo om han/hun også mangler varme, for de kan skylde en fejl på systemet.
Hvis det kun er dig der mangler varme, vil vi anbefale, at du læser siden “Bliv klar til varmesæsonen“.
Siden indeholder gode råd til, hvad du bør tjekke for at få tilstrækkelig varme i din bolig.
HVAD GØR JEG, NÅR RADIATOREN IKKE VIRKER?
Det anbefales, at du løbende kontrollerer alle boligens radiatorer – om de virker korrekt.
Det kan du gøres på følgende måde:
- Sæt alle radiatorernes termostater på “1”.
- Undersøg 1 radiator ad gangen.
- Den radiatorer, der skal undersøges sættes på “5”.
- Er der varme på radiatoren efter 30 – 60 minutter, så virker den.
- Hvis der ikke er varme på radiatoren skyldes det typisk, at splitten eller fjederen er groet fast.
På siden “Bliv klar til varmesæsonen” finder du et link til en video på YouTube, som viser, hvad du kan gøre.
HVOR TIT SKAL JEG RENSE SYSTEMET FOR SNAVS?
Hvis du oplever driftsforstyrrelse og manglende varme, kan det til dels skyldes, at der er opsamlet for meget snavs, og derfor ikke er tilstrækkelig varme-flow i dit anlæg.
Det anbefales, at du mindst 1 gang om året får adskilt og renset snavssamleren, da det er medvirkende til at dit anlæg kører optimalt.
Snavssamleren sidder bag ved varmvandsbeholderen og tæt ved bagvægen – du kan se et billede af den her.